Margit Zoltán

2011. május 16., hétfő

A tanár a rigolyás, vagy a gyerek kezelhetetlen?

Szeretném megköszönni a Magyar Szó főszerkesztőjének, hogy hosszas "vajúdás" után kettő oknyomozó újságíró által is lassan kezd fény derülni a viselt dolgainkról.
 
A nyilatkozatokat olvasva érdekes új információkhoz jutottunk, az egymásra való ujj mutogatás a megoldás az idő meg vészesen halad a gyermekek és tanárok meg őrlődnek az áldatlan és emberhez nem méltó helyzetben. A "rend" őrei "vizsgálódgatnak" tornaterem ügyben, tornacipő ügyben, irodalom tanár menesztés ügyben..., de "elvtársi" közbenjárásra szépen a fiók aljára kerül az ügy és ott el is fog évülni. A diák és szülő szóbeli jelentése is elegendő nem kell ítélő bíróságot összehívni az ügy tisztázására. Az iskola "hivatalnokainak" meg kötelességük eljárni a felmerült gondok enyhítésében és megoldásában. Személyesen átéltem, hogy többször anonim telefonos feljelentés után a rendőrség kihallgatott és vallatott, utána elnézést kértek, hogy a politikai rendőrség szólalt meg belőlük... Igen, mi magyarok másodrendű állampolgárok vagyunk Szerbiában ez tény és furcsa, hogy magyar ember felemeli szavát a gyermekét ért sérelmek tisztázása végett. Én úgy értesültem, hogy Szerbia az EU-ba szeretne bejutni, akkor milyen magatartás forma ez? A mi esetünkben nyilvános levélről van szó nem anonim feljelentésről e nyilvános levél által felvázolt ügyekben tessék az illetékeseknek eljárni, ugyebár az adófizető állampolgár szépen eltartja őket ezért, tegyék a dolgukat és ne azt próbálják megmagyarázni miért nem lehet és hogyan kellene!

A következő mondta érdekesen csengett le: "Margit Zoltán most példát akar statuálni, de ezzel inkább az iskolát járatja le." Én személyesen nem értem milyen példastatuálásra gondol a tisztelt nyilatkozó, hiszen évekig azt halljuk tőle, hogy kezei meg vannak kötve, nem én kötöttem meg! Nem értem, nem vagyok a hatalom embere és földönkívüli erőket sem képviselek, hogyan statuálnák példát? Mi módon? Tisztelt nyilatkozó sem a fülemet sem a szememet és a számat sem fogom leragasztani, még az Ön kedvéért sem! A tanár is közhivatalnok és a közösből kapja bérét, így a közösségnek el kell számolnia a tevékenységének eredményességéről és sikertelenségéről -továbbá, mint nyilvános személynek a munkája is nyilvános és számon-kérhető, szokni kell! A nyilatkozatban nagyon összekeveredtek a gondolatok...Ugyan már! Az iskola jó-hírét már réges - régen lejáratták, nekem nem kell hozzá tennem, sem elvennem, csak mint szülőt aggaszt, hogy milyen miliőben nevelkednek gyermekeim. Én azt szeretném, hogy ez az iskola eredményes legyen, ezért írtam le gondolataimat, búnkat és bajunkat. Én tudom, hogy nehéz az évtizedes szolgalelkűség után, de hozzá kell szokni, hogy Szerbia demokratikus állam ahol szólás szabadság van! (Nyílt levél: Politikai hűbérrendszer* áldozatai a csókai általános iskola tanulói! 

http://margitzoltan.blogspot.com/2011/04/politikai-huberrendszer-aldozatai.html )

A Magyar Szó-ban megjelent cikk teljes terjedelmében:

*A tanár a rigolyás, vagy a gyerek kezelhetetlen?

A csókai általános iskola hetedikesei és néhány szülő segítséget kért a tornatanárnő „megfékezésére”

A csókai általános iskolában tanár, s diák megszenvedi egymást (fotó: Gergely József)

Lapunkhoz a közelmúltban terjedelmes levél érkezett a csókai Margit Zoltántól, a Jovan Popovi ć Általános Iskola iskolaszékének egyik tagjától, akit szülőként (hetedikes gyereke jár az iskolába) is érzékenyen érintett egyes tanárok pedagógushoz „nem méltó” viselkedése. Több tanár viselt dolgait vette górcső alá, és szerinte az iskolában uralkodó, az oktatást hátráltató helyzet kialakulásáért a helyi önkormányzat politikusai is felelősek. Az olvasói levélben említett 7.b osztályfőnöke, Mraznica Márta lapunknak elmondta, hogy ő már Bata Józsefet, az iskola korábbi, és Bagdal Julianát, a jelenlegi igazgatót is értesítette a szülők és a gyerekek panaszairól, de ő osztályfőnökként ennél többet nem tehet.

– Iskolánkban valóban van néhány tanár, aki talán nem úgy viselkedik, ahogy elvárhatnánk, de megvan a módja annak, hogyan és kinek kell ezt elrendezni. Az igazgató dolga lépéseket tenni, nem pedig az osztályfőnöké. Az igazgató tud a torna- és a fizika-kémiatanárt ért panaszokról, de úgy tűnik, szeretne róla tudomást nem venni. Az egész iskola arról beszélt, hogy Margit Zoltán milyen fórumokhoz fordult a levelével, meg kit jelentett fel, tehát az igazgató értesült a 7.b problémájáról. Egyébként ez nemcsak az én osztályom problémája, hanem rajtuk kívül még tizenegy osztályé. A gyerekek a korábbi igazgatónál személyesen is jártak, de a mostani igazgató mintha nem akarna olyan ügyekkel foglalkozni, amelyek nem az ő igazgatása idején történtek.

Margit Zoltán szerint én nem állok ki az osztályomért, pedig ez nem így van, én csak azt mondtam, hogy bíróságon nem tanúskodom a tornatanár ellen, hiszen nem voltam ott az óráján, és nem láttam, például azt, hogy hozzájuk vágta-e a cipőt, vagy sem. Nekem osztályfőnökként nincs jogom más tanárok óráját ellenőrizni, az óralátogatás az igazgató és a tanfelügyelő dolga. Elmondtam a szülőknek, hogy írhatnak petíciót, följelenthetik a tanárt, bíróságra mehetnek, ugyanis ez a dolog hivatalos útja, de én mint osztályfőnök nem tudok hivatalosan lépni.

A nyugdíj előtt álló tornatanárnőre egyébként már húsz éve vannak panaszok, ez eddig is így ment, és nem a sajtón keresztül kellene megoldani. Margit Zoltán most példát akar statuálni, de ezzel inkább az iskolát járatja le.
A fizika-kémia szakos tanár néhány éve dolgozik nálunk. Mivel fiatal, a gyerekek is egy kicsit szemtelenebbek vele, és lehet, hogy ő is barátibb viszonyt szeretett volna velük kialakítani. Ha a gyerekek erről otthon netán egy kicsit kicifrázva meséltek, akkor a fizikatanár is támadható. Megtörténhet, hogy felbosszantották, és esetleg durvábban szólt vissza, de a gyerekek inkább a tornatanárra voltak mérgesek, nem annyira a fizikatanárra – fejtegette az osztályfőnök.
Bagdal Juliana igazgató azt nyilatkozta a Magyar Szónak, hogy nála hivatalosan senki sem tett panaszt, se a torna-, se a fizika-kémia szakos tanárra:
– A kollégáktól hallottam az ügyről, de csak a Facebookon olvastam Margit Zoltán levelét. Március 3-a óta vagyok igazgató, de nekem hivatalosan sem a gyerekek, sem az osztályfőnök nem tettek panaszt. Igazgatóként bejárok a tanárok óráira, de én eddig semmi rendelleneset nem tapasztaltam. Igaz, nem lehetek ott minden órán, de amelyiket láttam, ott minden rendben ment. Mivel nem volt hivatalos panasz, nem tudok ebben az ügyben mást mondani – mondta röviden az iskola igazgatója.
Az előzményekkel kapcsolatban több szülőt is megpróbáltunk elérni, de vagy külföldön tartózkodtak, vagy nem értek rá és volt, aki határozottan elzárkózott a nyílt véleménynyilvánítástól, mondván, hogy a dolgot nem kellett volna annyira felfújni, mert hiszen a diákokat sem kell félteni, hajlamosak a csínytevésre, a tanárok provokálására. És a tanár is ember, akinek szintén lehetnek rossz napjai, olykor elveszíti a türelmét. Diák és tanár egyaránt lehetne megértőbb.
A hetedikeseket ért sérelmek előzményeiről legtöbbet Bata Józseftornatanártól tudtunk meg, aki tavaly októbertől idén márciusig töltötte be a csókai általános iskola megbízott igazgatói posztját:

Bata József

– A második félév elején jártunk, amikor a 7. b osztályból öt lány panaszt tett nálam a tornatanárnő viselkedésére. Megsokallták a tanárnő szeszélyeit, aki sajnos nem eléggé következetes az óravezetésben, egyik alkalommal kéri a tornafelszerelést, a másik alkalommal nem. Amit egyszer megenged a diákoknak, ugyanazért legközelebb leordítja őket. Én is tornatanár vagyok, nem lehet, hogy egyszer engedem, hogy ne tornázzanak az órán, majd következő alkalommal ugyanazért lekiabálom és kizavarom a diákomat. Nem lehet egy tanár ennyire következetlen és nem is késhet el az órájáról.
A lányok bejöttek hozzám az igazgatói irodába, hogy ők ezt már nem bírják elviselni, ahogy a tanárnő velük viselkedik. Előadták sérelmeiket, de előtte behívtam az iskola pszichológusát és jogászát is, hogy együtt hallgassuk meg a tanulók panaszait és találjunk valamilyen megoldást. A jogász szerint az igazgató csak akkor reagálhat a diákok panaszára, ha legalább egy szülő írásban kéri a történtek kivizsgálását. A gyerekeknek mondtam is, hogy írják le, fogalmazzák meg a problémákat, a szülők írják alá, és akkor kezdhetünk valamit a panaszaikkal.
A szülőktől azonban nem érkezett írásos beadvány. Ilyen körülmények között nem kezdeményeztem semmilyen eljárást, fegyelmit vagy egyéb intézkedést. Már csak azért sem, mert a vitatott tornatanárnő az én ellenjelöltem volt az igazgatói pozícióra. Ha én akkor vizsgálatot kezdeményezek, azon nyomban megvádolnak, hogy le akarok számolni a konkurenciával.
Különben is, az illető kolléganővel volt már egy korábbi afférom, amikor már a rendőrséghez kellett fordulnom. Iskolánk diákjai tavaly a toleranciavetélkedőn nyertek 50.000 dinárt, de a pénz eltűnt. A pénzből többek között tornacipőt vásároltak a tanárnőnek, amit megbízott igazgatóként már nem tolerálhattam. A szerződésben meg volt szabva, hogy a pénzt az iskola sportfelszerelésre, a tornateremre költheti. Amikor kérdőre vontam a kolléganőt, hogy mire ment el a nyert összeg, azt mondta, hogy ő már mindent elrendezett, majd Belgrádból jön az előszámla. A végén még engem fenyegettek, hogy mit gondolok én, már minden el van rendezve. Kénytelen voltam elmenni a rendőrségre és tisztázni a dolgokat.
A lányok panasza mellett az egyik feketetói szülő is felhívott. A gyereke kezéről alighogy levették a gipszkötést, a tanárnő rá akarta hajtani, hogy csinálja meg a kézenállást. Amikor a diák a sérült kezére hivatkozott, a tanárnő nem hitt neki, megfogta a kezét, elkezdte nyomkodni, hajlítgatni. A gyerek sírva ment haza. Azt javasoltam a felháborodott szülőnek, hogy ne csináljunk ügyet a dologból, mert amúgy is elég bajunk volt a pénzhistória miatt.
A munkához való viszonyulása egyéb téren is több kivetni valót hagy maga után. Amikor már minden tanár átadta az évi tervet és programot, a tornatanárnő nem adott semmit. A tantestület előtt felszólítottam, hogy záros határidőn belül adja át a munkatervét, de nem adott át semmit.
A fél éves megbízatásom lejárta előtt volt még egy ügyem a kolléganővel. Három diák azzal állított be az irodámba, hogy ők ellógtak a tornaóráról, mert a tanárnő ordítozik velük. Jó, mondtam, majd beszélek a kolleganővel és elrendezzük. Amit csak lehetett, igazgatóként én toleráltam, úgy látszik, a szülők egy részénél mára betelt a pohár. Jó lenne, ha mindegyik érintett fél, a szülők, az iskola vezetése, az iskolaszék és a tanárnő leülnének és együtt megbeszélnék a problémákat – mondta Bata József.*




2011. május 11., szerda

Czakó Gábor*: A sátán konferenciát tartott



„Bár jólesik az embernek a kitüntetés, nem a díj tesz egy írót naggyá, hanem az, ha olvassák” - Czakó Gábor Kossuth díjas író

A Sátán konferenciát tartott. Összehívta a démonokat a világ minden tájáról. A megnyitó beszédében ezt mondta: Nem tarthatjuk vissza a keresztényeket attól, hogy eljárjanak istentiszteletre. Nem tarthatjuk vissza őket attól, hogy olvas-sák a Bibliájukat, és hogy tudják az igazságot. Még csak attól sem tarthatjuk vissza őket, hogy egy bensőséges kapcsolatot alakítsanak ki a Megváltójukkal. Ha egyszer megszerezték ezt a kapcsolatot Jézussal, megtört a hatalmunk felettük. Úgyhogy engedjétek, hogy elmenjenek istentiszteleteikre, engedjétek, hogy magukhoz vegyék az úrvacsorát, de lopjá-tok el az idejüket annyira, hogy ne legyen idejük arra, hogy igazi kapcsolatot alakítsanak ki Jézus Krisztussal!

- Ezt akarom tenni. - mondta a Sátán. Eltéríteni őket attól, hogy megragadják a kapcsolatot a Megváltójukkal és fenn-tartsák ezt az éltető kapcsolatot egész napon át!
- Hogyan tegyük ezt? -- kiabálták a démonjai.
- Kössétek le őket az élet mellékes dolgaival és találjatok ki számtalan cselt, amikkel lefoglalhatjátok a gondolkodásukat - válaszolta.
- Kísértsétek őket arra, hogy költsenek, költsenek, költsenek és kérjenek kölcsön, kérjenek kölcsön, kérjenek kölcsön.
- Győzzétek meg a feleségeket, hogy dolgozzanak hosszú órákat és a férjeket, hogy dolgozzanak 6-7 napot egy héten, 10-12 órát egy nap, így megengedhetik maguknak az üres életformát.
- Tartsátok vissza őket attól, hogy időt töltsenek a gyereke-ikkel. Ahogy a családok darabokra hullnak, hamarosan, az otthonaik többé nem lesznek biztonságos menedékek a mun-ka nyomása alól! Stimuláljátok túl az agyukat, hogy ne le-gyenek képesek meghallani azt a "halk, szelíd hangot"
- Csábítsátok őket arra, hogy kapcsolják be a rádiót vagy a magnót, amikor vezetnek... hogy hagyják bekapcsolva a té-vét, videót, cd lejátszót és a számítógépet az otthonaikban folyamatosan, és gondoskodjatok arról, hogy minden üzlet-ben és étteremben a világon nem biblikus zenét játsszanak folyamatosan. Ez majd bezsúfolódik az agyukba és megtöri a kapcsolatot Krisztussal.
- Töltsétek fel a dohányzóasztalokat magazinokkal és újsá-gokkal. Nyomjátok bele az agyukba a híreket 24 órán keresz-tül. Törjetek be a vezetés perceibe hirdetőtáblákkal. Árasszá-tok el az e-mail postafiókjaikat szeméttel, katalógusokkal, amikből online lehet rendelni, sorsolásos játékokkal és min-denféle hírlevéllel és promóciós ingyenes ajánlatokkal, szol-gáltatásokkal és hiú reménnyel.
- Tetessetek sovány, gyönyörű modelleket a magazinokba és a tévébe, hogy a férjek azt higgyék, hogy a külső szépség a fontos és aztán elégedetlenekké váljanak a feleségükkel.
- Tartsátok fáradtan a feleségeket olyannyira, hogy ne tud-ják éjjel szeretni a férjüket. Adjatok nekik fejfájást is! Ha nem adják meg a férjüknek azt a szeretetet, amire szüksége van, hamarosan máshol fogják azt keresni. Ez jó hamar szét-szakítja a családokat!
- Adj nekik télapót, hogy eltérítsd őket attól, nehogy meg-tanítsák a gyerekeiknek a karácsony igazi jelentését.
- Adj nekik húsvéti nyuszit, így nem fognak beszélni az Ő feltámadásról és a bűn és a halál feletti hatalmáról.
- Még ha el is utaznak pihenni, tegyetek arról, hogy haj-szolják ott is túl magukat... hogy kimerülten térjenek vissza.
- Tartsátok őket túl elfoglaltan ahhoz, hogy kimenjenek a természetbe, és Isten teremtményeit csodálják.
- Küldd el őket inkább vidámparkokba!, sporteseményekre, színdarabokra, koncertekre és moziba.
- Tartsátok őket elfoglaltan, elfoglaltan, elfoglaltan! És amikor lelki találkozóra mennek, nyugtalan lelkiismerettel fognak távozni.
- Zsúfoljátok tele az életüket sok jó kifogással, hogy ne legyen idejük keresni Jézus hatalmát. Így egy idő után a saját erejükből fognak dolgozni, fel fogják áldozni az egészségü-ket és a családjukat egy elég jó cél érdekében.
- Működni fog! Működni fog! Mekkora terv volt!
A démonok buzgón indultak teljesíteni a megbízatásukat, hogy a keresztények minél kevesebb időt hagyjanak Istenre és a családjaikra szerte a világon, hogy a Feltámadás ünnepe a nyúl és tojás ünnepe legyen, és hogy minél kevesebb idejük maradjon arra, hogy meséljenek másoknak arról, hogy Jézus hatalma hogyan változtatta meg az életüket.
Azt hiszem, a kérdés az, hogy sikeres volt-e a Sátán ebben a cselben.

Döntsd el te magad!

*Czakó Gábor Kossuth-díjat kapott

„Bár jólesik az embernek a kitüntetés, nem a díj tesz egy írót naggyá, hanem az, ha olvassák” - mondta Czakó Gábor író, publicista, szerkesztő, aki a magyar katoli-kus újságíróképzés megszervezéséért, a televíziós esszé műfajának megteremtésé-ért, sokoldalú, műfajgazdag irodalmi munkás-sága elismeréseként kapta meg a Kossuth-díjat március 15-én a Parlamentben.
Munkásságát számos kitüntetéssel ismerték el:1975-ben József Attila-díjat, 2000-ben Arany János-díjat, 2008-ban Nagy Gáspár-díjat és Pro Literatura-díjat, 2010-ben Prima Díjat kapott.
Czakó Gábort minden decsi ismeri. Igaz ke-vés időt töltött a faluban, hisz a középiskola után a pécsi egyetemen jogi diplomát szerzett. Hét évi jogászkodás után már szinte csak az írással foglalkozott: számos újság szerkesztő-je-főszerkesztője lett (Új Tükör, Mozgó Vi-lág, Négy Évszak…), újságíróképzést szervezett, 1997-től pedig a Duna Televízió-ban látható Beavatás című esszésorozat szerkesztő-előadója. E néhány dolog mun-kájának csak töredéke. Felsorolni is nehéz lenne regényeit, esszéit, meséit - anek-dotáit - rémmeséit, paraboláit. Ezek helyett olvassuk most Czakó Gábor örök érvé-nyű gondolatait rólunk, emberekről.
„A világosság a lelkünk első fénye. A bűneinktől megtörik ez a fény, ha elham-vad, akkor elsötétülünk. Ebben az a bűn, hogy a többiek számára homályosodunk el; botladozni fognak a nyomunkban”
„ Ha nem tudjuk, honnan a világ ezer baja, nézzünk körül magunkban.”
„ Indián osztozás: én vágom ketté a csokit, te választasz.”
„ Az igazság mámor. Nélküle lehet ugyan tengődni, de nem érdemes. A mámor nélküli élet belülről veszíti el rendeltetését.”
„ Vigyázzunk, nehogy hit nélkül bizalmatlanságba essünk, bizalom nélkül pedig reménytelenségbe.”
„ Az ember lelke lassan másolata lesz a testének, a teste pedig a lelkének.”
„ Az életminimum a mindennapi kenyér, a létminimum az, ami az emberséghez elengedhetetlen.”

Decsi kapu

2011. május 4., szerda

Freedom House

A Freedom House rangsora: Szerbia a 71. helyen a sajtószabadság szempontjából

Az ameriakai Freedom House nemkormányzati szervezet kimutatása szerint Szerbia a médiaszabadság szempontjából a világban a 72. helyen áll.
Az elemzés 196 országra terjedt ki, s az áll benne, hogy a világ lakosságának csak a 15 százalékban él olyan országban, ahol szabad a média, 42 százalékban részlegesen szabad a média, 43 százalék esetében pedig nincs sajtószabadság. A ranglistán Montenegró a 80., Horvátország pedig a 85. helyen áll.
A FH megállapította, hogy Magyarország, amely a régió jobban teljesítő országai közé tartozik és az Európai Unió tagja, egy év alatt egy 23-ról 30 pontra történő pozícióromlást szenvedett el, amellyel a szabad sajtójú országok kategóriájában Görögországgal, Guyanával és Szamoával együtt az utolsó helyen áll. A negatívumok terén egy ponttal többet kapott Tonga már a "részben szabad" csoportba tartozik, ahová egyébként a 34 pontra értékelt Olaszországot, a 35 pontos Bulgáriát, a 41 pontos Horvátországot és a 42 pontos Romániát is sorolták.
Közép- és Kelet-Európából, valamint a volt Szovjetunió országai közül Észtország (18 pont), Csehország (19), Litvánia (22), Szlovákia (22), Lengyelország (25), Szlovénia (25) és Lettország (26) előzi meg Magyarországot.
A jelentés szerint az új médiaszabályozások potenciálisan széleskörű korlátozásokat róttak ki a tartalomra és megkövetelik a nyomtatott és az online médiumok regisztrálását. Az új törvények megkövetelik, hogy az újságírók bizonyos körülmények között fedjék fel forrásaikat, és bírságokat írnak elő a kiegyensúlyozatlan vagy "erkölcstelen" hírközléssel kapcsolatban.
Az FH aggasztónak tartotta még, hogy az új szabályozó testületet kormányhű kinevezettek uralják és megnőtt a közszolgálati műsorszolgáltató feletti kormányzati ellenőrzés. (Beta, MTI)


http://www.freedomhouse.org/uploads/pfs/371.pdf

http://freedomhouse.org/images/File/fop/2011/FOTP2011GlobalRegionalTables.pdf

http://freedomhouse.org/images/File/fop/2011/FOTP2011MOPF.pdf

Az új típusú pártokráciában, ahol is az egy diktátort felváltó diktátorocskák diktálják le az újságíró részleges szabad sajtóságát továbbra is a saját olvasóközönséget félrevezető írások jelenhetnek meg, amelyekben az uralkodó ügyosztályt nem ignoráló irományok közlendőek le. 

A minap egy "függő" újságíróval beszéltem, aki mosta kezeit és bevallotta, mást nem tehet, minthogy fejet hajt a CENZ-nénak és az URA-nak (Hofi Géza filozófiája). Kisebbségi magyar újságíróként fejet kell hajtania a "Nagy Szerbia" vezetőinek és el kell fogadnia "száraz kenyérre és vízre" elegendő apanázsát, amelyet nagyon sokszor meg kell köszönnie, bólogatva! Undorító! A vajdasági kis-magyar gettóban, ahol merünk parányiak lenni, mint a mikróbák a teszttalajon, el kell viselni az állam áldatlan helyzetét és azon belül béklyóként viseljük a gettósítóink kénye-kedvét a nagy "autonómia" adta jogainkban. A kis magyar önkormányzat (MöNöTöl) parádésan ellenőrzése alá vette a vajdasági kis-magyar médiát. A Magyar Szó-tól a Hét Napjáig, pediglen van saját pártlapocskájuk az Új esély címre keresztelt egyházi méltóságok által is közkedvelt médiafelület. (Egy-ház nem politizál!) Közben a vajdasági kismagyarság esély egyenlőségéről regélnek, még rendőrnek is küldenék a szerencsétlen, de többségi mennyei nép nem vesz soraiba kis-magyart, hanem saját fiát lányát tanítja ökögni-makogni a kis-magyar nyelvére! A kis-magyar veszélyes fajta, vigyázni kell vele, mert megnyergeli lovát és menekülést színlelve csapást mér az ellenébe vétkezőre!
Az utóbbi időben Savoyai Jenő dicső városát pellengérezi lépten-nyomon a vajdasági kis-magyar sajtó, valahogy a gettó vezetőknek nem megy a bögyükbe, hogy a tömbmagyarság központja lett Zenta az ő áldásos tevékenységük által. Ahogyan a nagyvezír 1697 szeptember 11.-én Jenő atyánkkal meg akarta itatni a fekete levest, úgy akarják megitatni Zenta vezetésével is, mindeddig sikertelenül! Az új világrend új polúsokat hozott létre és a szabadkai pólus délre mozdult ki, ez itt a fő probléma, egyértelműen Szabadka szórvány magyar település lett, mint ilyen halványul diktáló pozíciója, melyet az újvidéki magyarságtól szerzett meg az elmúlt tíz évben legálisan és legitimen egy kis menekülő demokrácia segédlettel!

Jeleztem a Magyar Szó főszerkesztőjének, hogy a közösbe elmondanám, hogy a kis-csókai kis-magyarnak hol szorít a kis-cipője és hadják már Savoyai dícső városát. A tisztelt főszerkesztő visszajelzett és 4ooo karaktert engedélyezett, mit volt tennem redukálnom kellett irományom, hogy a lényeg ne vesszen, elég nehéz, de a regula az regula! A 9119 karektert, amely 1321 szavat rejt magában redukáltam 4o82 re és 69o szóra, magyarán lefeleztem, valahogy a vezérfonal nem sérült, bár vékonyodott a téma. Elküldtem, elolvasta a CENZ-né meg az URA és közlés elmaradt, Celine Dion fontosabb, hogy ő kanadai francia avagy franciázó kanadai.

-Ez tetszik lenni a részlegesen teljes média cenzúra, bár esküdöznek vezetőink, hogy a szabadságjogok, meg március 15.-én koszorúznak, meg mit kíván a magyar nemzet, az csak egy nap, 364 marad a diktátumra a kismagyar gettóban a határon túlra!



Nyílt levél az MNT elnökéhez, tartományi oktatási titkárhoz és az emberjogi bizottságoknak és szervezeteknek címezve


A csókai "Jovan Popovic" Általános iskola körül évek óta méltó csendbe burkolódzva zajlanak a történések. A tanárok hallgatnak, a diákok szülei birkatürelemmel viselik gyermekeiket is érintő kellemetlenségeket. A politika pálcát tört tanár és diák felett, mert ugyebár a politikában alkuk, érdekek és szerződések a mércék. A kettő "legerősebb" párt káderei Csókán megegyeztek a következőkben: a Művelődési Oktatási Központ és a Kommunális vállalat a VMSZ hűbéreseit szolgálja egy mandátumon keresztül, summa summarum: kultúra és szemét hordás végletei kellenek a községi magyar politikusainknak. A Demokrata Párt hűbéresei meg viszik a választási nyeremény többségét így az oktatást többek között. Évek óta szemtanúi vagyunk az igazgatóválasztási bohózatnak, amely bizonytalanná teszi az intézmény irányítását viszont a cél szentesíti az eszközt, miért kell a bizonytalanság, hogy a politika irányítsa az iskolát és ne a szakma. Magyar Nemzeti Tanács 2010-ben kettő igazgató jelöltet is támogatott "teljes mértékben" egyik sem lett megválasztva a VMSZ tartományi titkára meg egy harmadikat nevezett ki az intézmény élére, egyértelműen a demokrácia partitúrájával rendelkezőt, holott tudta, hogy a szülői tanács, a tanári kar és az MNT támogatta a kettesszámú jelöltet, ennek ellenére felülírta a demokrácia szabályait. Elemzés: az MNT elnökének tekintélye zéró a VMSZ-en belül. Mondhatnánk úgy is, hogy nem konzultálnak az urak egymással, de mondjuk úgy is, hogy a VMSZ-t nem érdekli a független MNT elnök szakpolitizálása, egyértelmű nem tudja, a jobb kéz mit csinál a bal! A diák ügyedül maradt. Mit tesz az ember, ha egyedül marad? Először megszeppen, majd keresi a megoldások lehetőségeit, ugyebár! A 7b magyar osztály is így tett. mert betelt a pohár, hogy ők mindig a legek, de a rosszabb oldalról. Parányi felnőtté váló elmécskékben összegyülemlett a sok megaláztatás és lejárató hadjárat, amit kisebbségként el kell viselniük a szolgalelkűvé válásig. Maguk maradtak, mert osztályfőnökük nem áll ki mellettük, az osztályfőnök, akinek a "védelmező kart" kellene, hogy föléjük nyújtsa, ehelyett a gyermekek a legek: a legrosszabbak és ő a fő szónoka e badarságoknak. Hol van a gondolkodó emberi hozzáállás, hol van a pedagógiai szeretet? Féltjük a fotelünket, mert a hűbéruraink a kulturált szemétkihordást választották nekünk! Itt a szégyen szó nem létező fogalommá vált, a törvény szava kit érdekel, megyünk az EU-ba!
A tisztánlátás véget elbeszélgettem gyermekkel és szüleikkel, mert kötelességem a szülői tanácsban és az iskolaszékben az ő érdekeiket képviselni, miért is indultak az igazgatóhoz kollektíven panaszra vállalva az azt követő érdekükben történő lehetséges megtorlásokat.
A tornatanárral kezdték az őket ért sérelmek ecsetelését, mert ugyebár a panasz zöme e szakkádert érte a demokratikusan leköszöntött igazgatónál. Elmondták, az órákon, már ha kedve szottyan, azt megtartani, mert lejárt a műszakja, avagy a tornaterem nem áll rendelkezésre -címek alapján. Kiabál velük, a tornacipőjét vágta hozzá diáktársukhoz nyomatékosan, csak a tekintély biztosítása végett, tudja meg mindenki ki az úr a háznál a hűbéresek házánál! A következő lépésénél, mély levegőt vettem, mert az univerzum borult fel bennem, a lányok bugyijába, akart nézni, hogy hazudnak e a havi vérzést illetőleg, egyértelműen megtagadták, mínusz és egyes lett a jutalmuk! Az osztályfőnök tudva e panaszokat bölcsen hallgat, mert ugyebár a gyermekei túloznak a szülő meg értse meg, hogy a gyermekben is van baj és nem az iskola fogja megnevelni, mert az a szülő dolga, ugyebár! Folytatódik történetük a fizika-kémia tanárral, aki a fizika példáját osztálytársuk megalázásával adja fel, a kémiai reakciót a szülők közösülésével példázza. A nyelvtanárok nem beszélik az előadandó nyelvet, viszont órák után korrepetálnak! A karhatalom meg hallgat, bár tud mindenről, a parancs az parancs! A 7 b. el fogja szenvedni, a merészségéért is kiállásáért a demokrácia büntetését, már meg lettek bélyegezve, a jövőjük bizonytalanná vált, mert a tanulmányi eredményükön rontanak a "rebellis" viselkedésforma végett nem a magaviseletükön (!?) A magaviseleti rontást vastagon kell bizonyítani a tanulmányi átlag leverését nem! A bűnük, hogy nem szolgalelkűek, nem lehetett őket megtörni és betörni, mert gerinces gondolkodó emberpalánták ők! A bűnük, hogy magyarnak születtek? A megoldás, hogy a politika kivonul az iskolából és békén hagyja úgy a tanárt, mint a diákot,  hogy az MNT kiemelt védelme alá helyezi a csókai általános iskolát, hogy ha kell testünkkel védjük meg a csókai magyar diákot!

Margit Zoltán


HÍREK:

Adatvédelmi aggályok miatt leállítva vajdasági iskolák központi adatbázisa
 
http://margitzoltan.blogspot.com/p/hirek.html

SAJTÓSZEMLE:

 A webnapló körüli botrányról (a tisztánlátás érdekében)

http://margitzoltan.blogspot.com/p/sajtoszemle.html

Népszerű bejegyzések

Follow on Bloglovin