Margit Zoltán

2017. február 7., kedd

Örök téma - tanári hatásköri túlkapás?


Foto: Profimedia - Blic

A szülők panaszlevelei alapján, a szerbiai Oktatás, tudomány és technológiai fejlesztés minisztériuma (továbbiakban: Oktatási minisztérium) ismét arra figyelmeztet: Tanárok, felejtsétek el az ellenőrző dolgozatok megírattatását és a feleltetést!

Némely általános és középiskolai igazgatók nem veszik figyelembe az Oktatási minisztérium ajánlását-indítványát az iskolákban elvégzendő tanügyi munkák szempontjából, különösen a diákok értékelése és osztályozását figyelembe véve, továbbá az írásbeli feladatok megvalósítása, ellenőrző gyakorlatok és szóbeli feleltetésre rámutatva.

E tény megállapítására jutott az Oktatási Minisztérium, amelyet szülők telefonos ill. írásbeli panaszainak figyelembevétele utáni vizsgálat alapján konstatáltak.

Emiatt az Oktatási minisztérium figyelmeztető körlevelet küldött minden általános és középiskolai igazgató részére, hogy ismét figyelmeztessék és emlékeztessék őket a kötelezettségükre, amellyel az értékelési-osztályzási szabályzatban foglaltaknak, főként, hogy a gyakorlatban alkalmazzák, tanári karral betartassák.

Mladen Šarčević oktatási miniszter

MILYEN MINISZTER ? Nesze nektek két ellenőrző feladat Nándorfehérvárott. Az ottani tanárok, annak ellenére, hogy ajánlásokat-indítványokat kézbe kapták fittyet hánynak a szabályzatra (másutt is így van - MZ megjegyzése), menten vizsga!

A kérdéses dokumentum alapján az iskolák hosszabb távollét szempontjából, amely főként a gyermek betegsége miatt jött létre, (de volt időjárási körülmények befolyása alapján létrejött igazolt távolmaradás után is) az igazolt hiányzás után rögtön megíratják az igazoltan távol maradt diákkal az ellenőrzőt, dolgozatot és le is feletetik, sutba dobva és figyelmen kívül hagyva az érékelés és osztályzási szabályzatban foglaltakkal. ( Az örök kérdés a tanár, ha beteg miért nem tanít és hogyan tanulhat a beteg diák? - Jupiter meg az ökör? - MZ)

A következőket meghatározva az előre be nem jelentett ellenőrzőkkel (írásbeli és szóbeli), amelyek a negyedévek, félévek záró eredményeit befolyásolják diszkriminálják a diákot és elüthetik a továbbtanulástól (e viselkedést főként a szolgalelkű magyar tanárjaink módszertári eszközei amelyekkel meggátolják a kisebbségi magyar gyermek tanulmányi előrelépését- Tisztelet a kivételnek, amely erősíti a szabályt! - MZ) megkérdőjelezi az eljárás tisztaságát, legfontosabb jellemzőit és az értékelési elveket. ( A korrupcióra való nevelés módszertani eszköztára - MZ)

- A jelenlegi körülmények között, amikor még mindig vannak problémák az említett ügyben, az Oktatási minisztérium folyamatos iskolatátogatásokat és ellenőrzéseket fog végezni a közeljövőben. Tervezett teszteléseket helyez a megoldás felé vezető útra, melynek a végállomása a diákok szabályzatszerű igazságos osztályzása és a rendszert a tanulók számára és nem a tanárok számára teszik testre-szabottá.

Az Oktatási minisztérium a következőket is megjegyzi:

- Emlékeztetjük alapfokú intézmények igazgatóit az értékelési és osztályzási szabályzat 12. szakaszának 3.bekezdése szerinti kötelezettségüket betartatását, középiskolák igazgatói kötelezettség betartatása az értékelési és osztályzási szabályzat 15. szakasz 3. bekezdése alapján. Az iskolaszékelőknek is végezniük kellene a rájuk rót feladatokat (nem csak unottan ásítozni a (gy)ülések alatt...- MZ). 

A folytatás sajnos következik..., 
mert az oktatást sokan még midig a pálcatörésben és a pofon osztogatásban élik meg!

Margit Zoltán




Népszerű bejegyzések

Follow on Bloglovin