Margit Zoltán: 2011. 07. 24. - 2011. 07. 31.

2011. július 27., szerda

Üröm az örömben, Csókán a szivárvány is botránnyal sétafikál!

Psssssszt !!! Elmentem az oviból, mert nem érnek rá, hogy velem foglalkozzanak!
Csóka Község központi óvodáját Örömnek nevezték el anno, amikor a munkás ököl vasököl vót még Csókán is, majd az elvtársakból pár éjszaka után urak lettek és úgy döntöttek, mert dönteni köllött, hogy a "gyermekkert" Szivárvány elnevezést kapja. A döntést férfi embörnek köllött möghozni, mert falún a zaszzonynak a sporhelt mellett a hele! Találó az elnevezés, mert ugyebár a szivárvány minden színeit megjárt pártkáderekről lévén szó, szolgálták a vörös külső peremet és ma szolgálják az ibolya belső peremét a szivárványnak (hatalomnak). Rágódtunk is Csókán egy picinykét az elnevezésen, mert a szivárvány mást jelent a nagyvilágban, felvonulásokon, de Csóka olyan messze van a nagyvilágtól, mint a rátóti demokrácijó legény-anyája, a Bélák között nevelkedett Józsi...

Merre is menjek, merre is, jujj itt veszélyes lehet!

Egy picinyke gyermek fogta magát és a szivárványból elindult a nagyvilágnak július 21-én, mert ugyebár Csókán mindenki a politika nevezetű fránya fertőző betegségben szenved, melyet a nagyvilágban pletykának neveznek és őrző-védő tekintetük nem a gyermeken volt, hanem azon, hogy a nagy "démokrátikus" vezetőink kivel, mikor, hányszor, mennyiért keresik a mindennapi betévőt! Meg azt is suttogva elmondták, hogy a fő mufti helyettese az al-mufti elhagyta élete asszonyát és a végzet asszonyával az Olasz csizma nevezetű félszigeten sziesztált, pálmafák alatt közpénzek másodlagos befektetésével piadesztilált...A kis-csókai asszonykák kórusa rázendíthet: Nem zörög a haraszt, ha zentai úton a szél nem fújja...

 
A 17 hónapos gyermeket nem érdekelve a pletyka elindult Csóka legforgalmasabb útkereszteződése felé, majd azt áthaladva közmunkások állították meg világot meghódító útján. Te jó ég, 17 hónaposan az ember-fia még alig tud járni! A csókai óvoda legújabb botránya! Forgatókönyv szerint senki nem tudta, hogy a gyermek hogyan került az utcára, ujj mutogatások, mellébeszélések...következtek. A felelős az nem itt lakik, majd a pártkönyv tisztáz minden, még a kétes minőségű ivóvizet is. A szülők mélységesen fel vannak háborodva, jogosan! Az intézményt vezető felelősségre vonásról regél, mert természetesen ő nem volt értesítve a történtekről már a történetét ismerve, és előzményeket számba véve, amelyet csókai író megregélt:http://jabberwocky-reloaded.blogspot.com/2010/07/bajka-sa-happy-end-om-prevedena.html és el is náspángolta érte a demokratikus honatya al-al mufti. A megoldás az lesz, hogy az ügy nem lesz megoldva!
A csókai Amazóniában hölgyek viselik a nadrágot, közvállalatok élén pártkönyves amazonok várják a vetésforgót, ami nem lenne gond, ha olyanok is lennének, mint az amazonok! Ehelyett bugyuta mellébeszélésekre telik, némi sminkkel és botránnyal fűszerezve, talán így a jó? A népnek meg kell adni amit kér, Csókán kenyeret és cirkuszt kért a nép és azt is kapott!


Jut eszembe, megvolt a község napja, Szent Anna és Gábriel arkangyal ünnepnapja, megvolt a kenyér is meg a cirkusz is újra, előkelő "választott" népség futott össze újra, mert az év vége felé választási vetésforgó lesz újra! A fogadalmi szöveget hallva politikus püspökünk jóvoltából távozó atyánk szájából : "...Kérték egyszersmind a bűn nélkül fogantatott Boldogságos Szűz Máriát, hogy különösen édesanyja Szt. Anna asszony tiszteletére szentelt csekély szolgálatukat kedvesen vevén, leghathatósabb közbenjárása által Szent Fiának isteni kegyelmét nyerje meg számukra, mi által a bűntől megőriztetvén, annak szomorú következményétől is mentesek lehessenek." Eljutott e a "választottak" szürkeállományáig, eszükbe jutott e, hogy kik küzdötték ki azt, hogy most őseink fogadalmi ünnepét ünnepelhetik a nagy október 8. helyett? Nem és nem is fog eljutni, az emberi kicsinyességen nem tudnak túl lépni, az önzés és bűn nyomukat követi és ezt még az egyház élteti!? Voltak itt nehéz idők, hogy a hívőt a sarló és a kalapács üldözte, kibírtuk és ezt  is kibírjuk, mert mi hívők képezzük Jézus egyházát és nem a hajbókoló köpönyegforgató hatalmasságok! Igaza volt kedves Cs. Simon István, ahogy általa megsiratott Terjánon így Csókán sem lesz feltámadás!


Felújított szilfakereszt
(Szülőfalum, Terján elárverezésének 50. évfordulójára)

Elárverezett falum elhagyott,
elvadult temetőjében,
újabbanegy felújított szilfakereszt áll.
Kósza szelek és repülésben elfáradt madarak bálványozzák.
Elhagyott temetőnkben távolba tekintő napsugaras szilfakereszt révedez.
Körülötte gyomok közöttvergődő maradékdísznövények,kopott koszorú és hüllőként szétcsúszó gyökerek.
A terjáni temetőben újabban már felújított, bálványsúlyú szilfakereszt áll,
s átöleli az enyészet,
megköveti a magány,
Napsugaras szilfakereszt,
lesz-e még itt feltámadás?

+ Cs. Simon István


Ügyészségi döntés:

A „felelősséggel terhelt?” óvónővel szemben, akinek a feladata a 17 hónapos gyermek felügyelete, nem indítottak hivatalból eljárást, mivel az ügyészség úgy véli, hogy nem indokolt az eljárás hivatalból való megindítása, mivel a gyermekkel semmi kínos nem történt. !?


Kapcsolódó: Rege happy end-el a végén http://jabberwocky-reloaded.blogspot.com/2010/07/bajka-sa-happy-end-om-prevedena.html
Margit Zoltán

Botrány pedofília végett


"XVI Benedek pápa visszahívta Írországból nagykövetét" - Fr Ciro Benedettini 
Foto: Vatican Press
Vatikán visszahívta nagykövetét további egyeztetés céljából az Ír parlament éles kritikája végett, miszerint az egyház takarja a gyermekeken ejtett szexuális zaklatásokat! - Jelentette ki Ciro Benedettini  a Vatikán szóvivője.

A szóvivő elmondta, hogy  Giuseppe Leanca érseket, a pápa írországi képviselőjét  beidézték  egyeztetésre Dublinban. A döntésre azt követően került sor, hogy az Ír parlament a múlt héten élesen bírálta a Szentszékkel kapcsolatban azokat az állításokat, melyek szerint a Vatikán szabotálta az Ír katolikus püspökök azon erőfeszítéseit, amellyel feljelentést szerettek volna tenni a paptársaik ellen a rendőrségnek és akik fiatal fiúk szexuális bántalmazásának vétségét követték el, illettve e vétség elkövetésének gyanúja alatt állnak.

Írország külügyminisztere Eamon
 Gilmore felszólította GiuseppeLeancu-t két héttel ezelőtt és kérte a hivatalos választ a szexuális zaklatások ügyében. Vatikán e felkérésnek ezidáig nem tett eleget. Az „utolsó” 2oo9-ben kitört botrány óta az Írországi Katolikus egyház tekintélyét veszítette. Írországban az egyház kezén nagyszámú iskola több kórház és templom van.
Vatikánban 1997-ben keltezett bizalmas levél alapján az Ír püspököket arra utasították, hogy a gyermekbántalmazások ügyében az egyházi joggal összhangban járjonak el, a rendőrségi feljelentésektől tartózkodjonak, mert az ellentétes az egyházjoggal. (!?)
 
Az ír miniszterelnök Enda Kenny megígérte, hogy  új törvényt fog meghozni az Ír parlament, miszerint a papi gyónás alatt és egyéb forrásokból megszerzett gyermek bántalmázokról szóló információk elhallgatása bűncselekménynek fog minősülni.

Kapcsolódó írások: 

SINÉAD O'CONNOR katolikus ír énekesnő véleménye : http://margitzoltan.blogspot.com/2010/06/sinead-oconnor-katolikus-ir-enekesno.html

Az igazság odaát van...

2011. július 26., kedd

SZENT ANNA és SZENT JOACHIM



Leonardo Da Vinci - Szent Anna harmadmagával


Az újszövetségi szent könyvek semmit nem mondanak a Boldogságos Szűz Mária szüleiről. Néhány névvel találkozunk a rokonságból: Erzsébet és Zakariás, Szalóme és Zebedeus, de e két szülő nevét nem tudjuk. Egy 2. századi apokrif könyv mondja, hogy Mária édesanyját Annának, apját Joachimnak hívták, és a két név jelentése figyelmet érdemel, mert Anna annyit jelent: kegyelemmel áldott, Joachim pedig: Isten megvigasztal.

Az ünnep a 13--14. században terjedt el Európában, annak az érdeklődésnek következményeként, amellyel Krisztus emberi természete és emberi valósága felé fordultak a hívők. Ez az érdeklődés a keresztes háborúkból visszatért lovagok elbeszélései nyomán éledt föl, és kiterjedt Jézus szülőföldjére és rokonságára is. Érhető, hogy az Üdvözítő nagyszülei iránti tisztelet is felélénkült.

Az ünnep dátuma egy templom fölszentelésének évfordulójából adódott. A régi hagyomány ugyanis úgy tartotta, hogy Mária Jeruzsálemben született, és szülőháza, Anna asszony háza a Bethesda-tó közelében állt. Az 5--6. században e föltételezett születési hely fölé bazilikát építettek, s ennek fölszentelési napja volt július 26.

Szent Anna tiszteletéről Bálint Sándor a következőket írja: ,,A hazai Szent Anna-tisztelet gazdagságát és színes változatosságát a kultusz sokrétűsége mutatja. Kiváltságos patrónájaként tisztelte sok ügyében-bajában az asszonynép, de tisztelték azok is, akiknek foglalkozása valamiképpen a gazdaasszonysággal, asszonyi gondoskodással függ össze: a szövőmunkások, csipkeverők, seprűkötők.

Céhpatrónaként tisztelték az asztalosok azért, mert hajdanában az oltárszekrény elkészítése a mesteremberek feladatai közé tartozott, márpedig Anna volt méltó arra, hogy az élő tabernákulumot, Máriát a méhében hordozza... a kádárok is tisztelték, nyilván abból a megfontolásból, hogy Jessze törzséből, Anna és Mária méhéből sarjadt a Szőlőtő: belőle termett a megváltás bora, (a megváltó Vér)... Védőszentje volt a bányászoknak is, nyilvánvalóan azért, mert ünnepének evangéliuma a szántóföldön elrejtett kincsről, a drágagyöngyöt kereső kalmárról szólt, és e hasonlatokat Szent Annára is lehetett vonatkoztatni. A barokk korban Szent Anna külön tisztelt patrónája volt a haldoklóknak.''

A bizánci rítusban július 25-én ülik Szent Anna asszony halála napját, amely napon Konstantinápolyban 550 körül templomot szenteltek a tiszteletére. Nyugaton a 12. századtól terjedt el a július 26-i ünnep. V. Pius pápa 1568-ban eltörölte, de 1583-ben ismét felvették a római naptárba, július 26-ra. Szent Joachimot 1584-től március 20-án, 1738-tól a Nagyboldogasszony oktávája utáni vasárnapon, 1913-tól augusztus 16-án ünnepelték. 1969-ben egy napra tették Szent Annával.

A legenda elbeszélése szerint Szent Anna szüleit Stolanusnak és Emerenciának hívták, és Betlehemben éltek. Anna a Názáretben élő Joachimnak lett a felesége, s mindketten Júda nemzetségéből és Dávid házából származtak. Húsz évig éltek már együtt, de nem volt gyermekük. A vagyonukat három részre osztották: egy részt maguknak tartottak meg, a másik részt a templomnak és a papoknak adták, a harmadik részt pedig szétosztották a szegények között.

Gyermektelenségük fájdalmát tovább fokozta egy eset: a templomszentelés ünnepére fölmentek Jeruzsálembe, és Joachim áldozati ajándékot akart felajánlani, de egy Iszakár nevű pap visszautasította az ajándékot azzal a megokolással, hogy bűnös kézből nem fogadja el. Joachim házasságának terméketlenségét ugyanis bűnössége nyilvánvaló jelének látta.

Joachimot ez a megszégyenítés olyan érzékenyen érintette, hogy hazatérve elhatározta: nem marad többé a városban, hanem elbujdosik az erdőkbe és a mezőre a pásztorok közé. És így is tett. Nem sokkal később azonban megjelent neki Isten angyala és megvigasztalta. Megígérte neki, hogy imádságaiért és alamizsnáiért Anna gyermeket szül, mégpedig egy leányt, akit majd Máriának kell nevezniük. Az angyal azt is megmondta, hogy a gyermek fogantatásától fogva telve lesz Szentlélekkel. Szava igazsága mellé jelül azt adta, hogy Joachim menjen föl Jeruzsálembe hálát adni Istennek, és a templomban, az Aranykapunál találkozni fog a feleségével, akit ugyanígy angyali jelenés indít arra, hogy a templomba menjen. Úgy is történt. Joachim és Anna az Aranykapunál találkoztak, boldogan elmondták egymásnak a látomásukat, majd hálát adván Istennek, visszatértek otthonukba, Názáretbe.

Anna az ígéret szerint fogant és megszülte a kislányt, akit Máriának neveztek el. Joachim ezután hamarosan meghalt. Anna másodszor is férjhez ment egy Kleofás nevű férfihoz, kitől ismét lánya született, és azt is Máriának nevezték. Kleofás halála után Anna harmadszor is férjhez ment egy Salamon nevű férfihoz, akitől újra leánygyermeket szült, és e harmadik lányt is Máriának nevezték el.

A legenda -- az apokrif szerzőktől vett értesülések alapján -- így részletezi Jézus rokonságát: az a Mária, aki Anna második házasságából született, később Alfeus felesége lett, és négy fiút szült: a fiatalabb Jakabot, Júdás Tádét és a Zelóta Simont, akik Jézus apostolai lettek, valamint a Justusnak nevezett Józsefet, aki Jézus tanítványa volt. A harmadik Mária, akit atyja után Szalóménak is hívtak, Zebedeus felesége, Jakab és János apostol anyja lett.

Ezek az adatok természetesen nem fedik a történeti valóságot, de azt a hívő és szeretettel teljes gondoskodást jelzik, ahogy a hagyomány próbálta értelmezni az evangéliumokban is előforduló ,,Úr rokonai'' kifejezést.

A legenda azt is tudja, hogy Anna még élt, amikor a Szentcsalád Nagy Heródes halála után visszatért Egyiptomból, és megláthatta a kicsi Jézust. Lelkét angyalok vitték Ábrahám kebelére, s mikor az Úr Jézus fölment a mennybe, őt is a mennyországba vitték.

Illyés Andrásnál olvasható Szent Anna legendája végén: ,,Amiképpen a víz annyival tisztább, amennyivel a szép forráshoz közelebb meríttetik, úgy Szent Anna annyival nagyobb tisztasággal részesült a jóságos cselekedetekben, amennyivel közelebb volt a minden jóságos cselekedeteknek kútfejéhez, a Jézus Krisztushoz.

Ily kedves lévén azért Szent Anna asszony az Isten előtt, kérjük őt, legyen szószólónk ő Szent Fölségénél, és minékünk nyerjen végig megmaradó szent malasztot, hogy holtunk után mindörökké örvendezvén, dicsérhessük az Úristent a mennyei boldogságban.''

Istenünk, ki Szent Joachimot és Szent Anna asszonyt arra választottad, hogy tőlük szülessék Egyszülött Fiad édesanyja, az ő közbenjárásukra kérünk, add meg, hogy elnyerhessük az üdvösséget, melyet minden nép számára ígértél.

FOGADALMI OKMÁNY szövege: 

A kolera, mely 1831 – dik évben Bánátot ( Temesköz vidékét ) leginkább pusztította, Csóka községét sem kímélte meg. Az okmány  aláírói a község nevében kijelentik, hogy ezt bűneikért érdemelt Isteni látogatásnak és ostorozásnak tartják. Ezért mennyei orvosi szerhez – az imádsághoz – folyamodnak és különösen Szt. Anna asszony és makula nélkül fogantatott gyermekének, Jézus Krisztus és mindannyiunk édesanyja a Boldogságos Szűz Máriának a  közbenjárásáért esedeznek és fogadják, hogy Szt. Anna asszony napját örök időkre ünnepelni fogják. Hogy pedig ezen fogadalmuk utódaik által sem másoltathassék meg és ne hanyagoltassék el, alapítványt ( egyszáz pengő forintot ) tettek, melyek kamatjából Szt. Anna asszony napján a csókai rom. kath. élő és elhunyt hívekért a mindenható Istennek évenként énekes szentmise áldozat mutatandó be. Egyben fogadták, hogy amennyiben lehetséges, minden hétnek keddi napján, a csókai templomban levő Szt. Anna mellékoltáron szent mise alatt, mely naponként a főoltárnál bemutattatik Szt. Anna tiszteletére és ezen fogadás emlékeztető jeléül két gyertya gyújtassék meg, akár mondatik ezen oltárnál szent mise, akár nem.
Kérték egyszersmind a bűn nélkül fogantatott Boldogságos Szűz Máriát, hogy különösen édesanyja Szt. Anna asszony tiszteletére szentelt csekély szolgálatukat kedvesen vevén, leghathatósabb közbenjárása által Szent Fiának isteni kegyelmét nyerje meg számukra, mi által a bűntől megőriztetvén, annak szomorú következményétől is mentesek lehessenek.

Kelt Csókán, 1855. december 1- én.

Kegyelmes Püspök Úr                                                                    Csehák Mihály s.k   

Temesvárot 1856 Január 4 – én                                                      mezővárosi főnök

Községi határozat

         
            A 2002.június 3-án meghozott Községi Alapszabály értelmében július 26., Szent Anna napja ( egyben a pravoszláv templom ünnepe ) Csóka község hivatalos napjának lett nyilvánítva.

            A választás azért esett erre a napra, mert emlékeztet bennünket arra, hogy itt élünk eggyütt, mi csókaiak, közös múltal, közös gondokkal, örömökkel és – remélhetőleg – közös jövővel, függetlenül nemzeti vallási vagy más külömbségektől.

            Nekünk útódoknak tovább kell vinnünk őseink fogadalmát és intő szavukat  nem másíthatjuk meg. Mi újra megfogadjuk, hogy az ídők végezetéig megemlékezünk e napról.

Csóka, 2002.07.26.                                                     Margit Zoltán

                                                        Csóka Község Képviselő Testületének Elnöke

Margit Zoltán

Népszerű bejegyzések

Follow on Bloglovin