Margit Zoltán

2011. június 3., péntek

Figyelem! Figyelem! Közhírré tétetik: Csókán iskolaigazgató kerestetik!

A csókai "Jovan Popovic" általános iskola felett összegyűlt gomolyfelhők között parányi réseken fény dereng, lesz e esély és erő változtatni az évtizedes lomhaságon? Tudjuk, hogy a remény vész el utoljára, reménykedjünk!

A csókai általános iskola északi szárnya: levert vakolat, rács, betört ablakok-ajtók...megyünk az EU-ba
A hallgatólagos kisközösségek működési elmélete alapján, amely gyakorlattá vált Csókán is: „én téged takarlak,  cserébe te engem fedezel„ addig működik,  amíg a nagy-közösség elé ki nem jut a viszonylag zárt belső rendszer viselt dolga, amely már a törvényesség határát súrolja-meghaladhatja. Csodák csodájára, ez történt Csókán is.
A nem-törődömség eredménye nem a NATO bombázásé,  ebbe  az iskolába járnak gyermekeink!
Kicsit hispán sorozattá váló szégyenfolt kezd méretes kátrányfelhővé és vihart sejtető gomolyfelhővé válni. Sokan arra várnak, hogy a szégyenfoltot az eső "tiszta" vize elmossa, de maradhat utána aktív szennyeződés! A felelőlesek  legyintgetnek és magyarázkodnak, hogy ki, miért fújja a fújni valót, holott másutt is ez a szokás, így viseltetni dolgainkat és nem érthető a feketén-fehér tény. A régi rómaiaktól tudjuk az igazságot szépen fel kell hígítani, az áldozatokból bűnbakot kell létrehozni, jól megfélemlíteni és a végén megfeszíteni az elrettentő „példastatuálás” gyanánt, ezt követően minden mehet a régi jól bevett immáron két évtizedet datáló szokás alapján. Tartok tőle, hogy a példastatuálás egyik formája a tanulmányi eredményen fog elsőként tükröződni. Kicsit elgondolkodtam azon, hogy valakinek a tanára a nemtudás végett egyest ad az kinek a szégyene? A diáké, aki nem tudta elsajátítani az anyagrészt, vagy a tanáré, aki nem tudta, azt kellőképpen érthetően előadni? Csókán a szülőé, mert nem tudja idomítani a gyermekét bamba-bólogató nebulóvá! Azon is elgondolkodtam, hogy egy jegy miből tevődik össze? Az elsajátított anyag újra visszatükrözése, magolás általi visszabiflázás, gyakorlati alkalmazás, vallási-ideológia-faji-politikai különbözőségből, vagy egyszerűen vádlott és ítélő bírája közötti értékelésből?
Az északi-bejárat évek óta ledeszkázva, betörve, gaz nő a járdán, ennek a "háznak" nincs gazdája?
A zűrzavart előidéző események óta kettő iskolaszék ülés lett megtartva. Az első ülés május 18-án a rákövetkező június 2-án. 
A március 16. iskolaszék jegyzőkönyvének elfogadtatásával indult a május 18. ülés. A napirend előtti felszólalásomban átadtam nyílt levelem nyomtatott formáját az iskolaszék elnök asszonyának és az iskola kinevezett igazgatójának. (A politikai hűbérrendszer áldozatai a csókai általános iskola tanulói! http://margitzoltan.blogspot.com/2011/04/politikai-huberrendszer-aldozatai.html és a Tanár rigolyás vagy a gyerek kezelhetetlen? c írást http://margitzoltan.blogspot.com/2011/05/tanar-rigolyas-vagy-gyerek.html) és követeltem az eljárás lefojtatást és az arról való értesítést. A jegyzőkönyv tartalmának vitájában részt-vettem a következő felszólalással: a jegyzőkönyv tartalmazza a kérelmem, amelyben kértem az igazgató kinevezését szolgáló voksolás megismétlését  és az iskolaszék elnök asszonyának menesztését a bírókról szóló törvény 3o. és 31. szakasza alapján. Továbbá, hogy a bírói tanácsot  értesítjük a történtekről és kérjük ki a véleményüket a bírói funkció összeférhetetlenségét az iskolaszék elnöklői funkciójával.(A törvény értelmében a bíró kötelessége kikérni a bírói tanács véleményét). -Az ülésen le lettem szavazva. E jegyzőkönyv elfogadásánál a jegyzőkönyv ellen voksoltam, mert nem tartalmazza értelmezésem szerint a valóságot, pontosítva csak a bírókról szóló törvény  3o. szakasza került be a jegyzőkönyvbe a 31.szakaszt kihagyták, én a 31. szakaszt is nyomtatott formában átadtam és felolvastam. Én nem az iskolaszék egy tagjáról beszéltem, hanem a funkciót betöltő elnöki pozícióról, amely jelen esetben bírói funkció a jegyzőkönyv az iskolaszék egy tagját említi meg.
A május 18. ülésen az egyéb alatt informálva lettünk az iskolában történt eseményről. (Nemzeti alapon történt támadás a csókai általános iskolábanhttp://margitzoltan.blogspot.com/2011/05/nemzeti-alapon-tortent-tamadas-csokai.html) A személyes kérdésem az iskolaigazgatónak szegezve az volt, hogy létezik e szabályzat a gyermekek védelméről az iskolán belül ill. van e csapat, amely a biztonsági problémákkal foglalkozik?, e kérdést az iskolaszék elnök asszonya is megerősítette! A válasz az iskola kinevezett igazgatója részéről a jelenlévő titkár jelenlétében határozott NEM és NINCS volt! Elmondtam még-egyszer mi késztetett a nyílt levél megírására és követelem még-egyszer eljárásba vételét az általam felvázolt ügyekben. A kinevezett iskolaigazgató megígérte az eljárás lefolytatását és az ügy kiértékelését. A május 18. ülés berekesztődött.
Itt kihalt minden, zene se szól, nincs Beethoven nincs Rock and Roll !!!
Május 30-án keltezett 01-1/465 iktatószámú i június 2-án 17:00 órai kezdettel megtartandó iskolaszékre invitáló iromány kettő napirendi pontot tartalmaz. 1. A "Jovan Popovic" általános iskola igazgatói posztjára való pályázat kiírása 2. Egyéb. A május 18. ülés jegyzőkönyvét nem mellékelték, először is formai hibának véltem, egy kis hátsószándékú csúsztatással egy kész tények elé állított taktikával fűszerezve! Megint sumákolás előtt állunk, ejnye-bejnye!
Eljött a várva várt nap, az iskolaszéken az iskolaszék elnöke nem tud megjelenni, elhúzódott tárgyalásra hivatkozva, a helyettese vezeti le az ülést. Egyértelműen napirend előtti felszólalásomban magyarázatot kértem, hogy miért nem kaptuk kézbe a május 18. ülés jegyzőkönyvét, talán nem volt ideje az iskola szakszolgálatának összeállítani, avagy valami nemtetsző kijelentéseket kell megfogalmazni és könnyebb a megoldást kieszközölni, mint-ha az ülés meg sem történt volna, talán valaki valamit takarni akar és idővel törölni? A válasz a titkár részéről, aki az igazgatóval karöltve felel a jogfolytonosságért: "A következő ülésre meglesz!". Vajon mi fog abba a jegyzőkönyvbe bekerülni, ha már ilyen szupertitkos ügyiratot képez? A törvény az mire jó? A munkáról szóló törvény 61. szakasza és 62. szakaszának 2.bekezdésének 12.pontja kinek íródott, talán a Csókán kívülieknek? Magyarázatot kértem az iskolaszék összes anyagát, miért nem kapom meg magyar nyelven a Szerb Köztársaság Alkotmányának 79. szakasza alapján (SzK HK 2006/98) és Csóka Község Statútumának  9. szakaszának értelmében "Csóka község területén egyidejűleg hivatalos használatban van a szerb nyelv cirill és latin írás, valamint a magyar nyelv és írás" (CsK HL 3/04.06.2002., CsK HL 11/09.10.2008.) ? Magyarázatot nem kaptam rá, netalán valaki nem szereti a magyar nyelvet? El kell gondolkodnunk, hogy is van ez? A törvény meghozatott, az MNT ismeretterjesztő füzetecskéket adott ki a Magyar Szó által "Nyelvi jogaink Szerbiában" c. - tessék betartani és számon-kérni még a vajdasági magyar politikumtól is, akik azt szajkózzák, hogy minden rendben van! Vak vezet világtalant?
Kettő beterjesztéssel és napirendi pont bővítéssel álltam elő. Az első  "Különleges protokoll a gyermekek és diákok  védelemről az erőszakkal, bántalmazással és elhanyagoltsággal szemben az oktatási és nevelési intézményekben" létezik e megnevezett protokoll és van e csapat, amely e tevékenységgel foglalkozik, melyet még 2007.10.04.-én az akkori Oktatásügyi miniszter hagyott jóvá az ENSZ Gyermekek jogai konvenciója alapján, amely Szerbiára érvényes ( JSZSZK HL - betét 15/90, JSzK HL - betét Nemzetközi Szerződések 4/96 és 2/97) A konvenció 19,34,35,36,37 és 39 szakaszai és az Alapvető oktatásról szóló törvény (SzK HK 62/03, 64/03, 58/04, 62/04, 79/05 és 101/05 szakaszai) érelmében? A válasz a titkár és a kinevezett igazgató részéről IGEN VAN volt! Május 18. a válasz NEM és NINCS volt! Hoppá, ezért nem kaptunk jegyzőkönyvet? Útközben született, avagy csak a "csúcsvezetés" nem tudott róla? Mi az igazság ill. mikor nem mondtak igazat és miért? Talán valaki megparancsolta nékik? A munkahely biztonságáról létezik e szabályzat?
Mivel a "kezük meg van kötve", időt adtunk nékik a kioldozásig és következő ülésen részletes beszámolóig!
A második beterjesztésem az iskola igazgató pályázat kiírása mellett, pályázatot kell kiírni a tanárok részére is a  szaktantárgyak alapján amelyeket nem szakemberek adnak elő, hanem középiskolával, osztálytanítói oklevéllel stb. rendelkezők. A kinevezett igazgató nő halasztást kért a következő ülésig, hogy megnézze van e lehetősége e tevékenység lebonyolítására. Így a két beterjesztésem eltolódott a következő iskolaszék ülésre. Az "adósság" növekszik, mert ugyebár a nyílt levelem is megválaszolásra várat és a szerencsétlenül járt agyrázkódást szenvedett iskoláslány ügye is várat magára.
Nagy nehezen elértünk az első napirendi pontig,  az iskola igazgatói posztjára való pályázat kiírásáig. Az iskolaszék egyhangúan meghozta határozatát és záros időn belül a pályázat meg fog jelenni a "Magyar Szó" és a "Poslovi" hasábjain a törvénnyel összhangban.
Egyéb alatt újra megerősítettük kérelmeink betartását és a következő ülésen való részletes beszámolókat!
A majd-nem elfelejtettem címszó alatt rákérdeztem, hogy menesztve lett e valaki az iskolából? A kinevezett igazgató válaszában, azt mondta nem viszont egy tanárnak megszűnt az időszakos szerződése, mert a német tanárnő visszajött a szülési szabadságáról. Utána jártam ki az illető tanár, e tanárnak menedzseri oklevele van, de 1998-ban és 2002-ben a német nyelvismeretből rendezett köztársasági versenyen első helyezést ért el. Kettőezres évben a német nyelvismeretből rendezett olimpián előkelő hatodik helyezést mondhat magáénak. Rendelkezik C1 szintű EURO felsőfokú nyelvvizsgával...ilyen ember Csókára nem kell, bűne van neki, talán nincs megfelelő pártkönyve!
A mindennapi kenyerünk
Az iskolaszéket megelőző vasárnap fiamnak volt az elsőáldozása és az általam vezetett egyesületben volt az ünnepi ebéd, külföldi vendégek jelenlétében, a rendőrség is megjelent, ahogyan itt már bevett szokás, az érdekelte őket, hogy részt veszünk a "paraszt" felvonulásban Nándorfehérváron, előző nap nem jutott eszükbe? A rendőr parancsot teljesített, illedelmes volt, meg is kínáltam itallal - étellel, az üdítőt elfogadta. A parancsot adó, háttérben lapítóra lennék kíváncsi, mikor merészkedik ki a fénybe és mikor veszi a bátorságot, hogy a szemünkbe nézzen? Elgondolkodtam, hogy a "Jovan Popovic" általános iskolában is ilyen gyorsan reagáltak volna az én történetemnek is vége lett volna!
Vettem az adást elvtársaim! Lesz még szőlő, lesz még lágy kenyér, de miért, azt a kezet ütik, amely a kenyeret az asztalra teszi, örök talány marad!

Ne feledjük a vezérszólamot: 

Figyelem! Figyelem! Közhírré tétetik: Csókán iskolaigazgató kerestetik!

Így élünk mi boldogan a "felfújt" kis - Csókában!

Margit Zoltán

Népszerű bejegyzések

Follow on Bloglovin