Margit Zoltán

2011. június 11., szombat

A Szentélek kiáradásának emléke

A pünkösd a húsvét utáni 7. vasárnapon és hétfőn tartott keresztény ünnep, amelyen a kereszténység a Szentlélek kiáradásának emlékét ünnepli meg. A Szentlélek az Atya és a Fiú kölcsönös szeretetének végpontja, áradása; ez a kiáradás. A Szentlélek (görögül pneuma, latinul Spiritus Sanctus) ezen a napon áradt ki Jézus tanítványaira, az apostolokra, és ezzel a napot új tartalommal töltötte meg a keresztények számára.

A Szentlélek kiáradásának emléke - Juan Simón Gutiérrez képe

És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának.
És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, a hol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül. És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek adta nékik szólniok.
Apostolok cselekedetei 2. fejezet


A magyar kultúrában több szokás kötődik a pünkösdhöz. Több elemük a kereszténység előtti időkbe nyúlik vissza. Visszavezethető a római floráliákra: a floráliák olyan tavaszt köszöntő ünnepi alkalmak voltak, amikor Flora istennőt, a növényvilág és a virágok (tágabb értelemben atermékenység) istennőjét köszöntötték. Az istennő görög Khlóris, azaz Zöldellő, Viruló. 

Májusfa 

A magyar nyelvterület nagy részén hagyományosan a május elsejére virradó éjszaka állítottak májusfát. Másik jeles alkalma pünkösd volt. A május elsején állított fákat sokfelé pünkösdkor bontották le. A májusfa, a zöld ág a természet megújhodásának a szimbóluma, és legtöbb esetben az udvarlási szándék bizonyítéka, szerelmi ajándék is.
A májusfát csoportba szerveződve állították a legények a lányoknak, akiknek ez nagy megtiszteltetés volt. Magas, sudár fák voltak erre alkalmasak, melyeket a kerítésoszlophoz rögzítettek éjjel vagy kora hajnalban. Általában színes szalagokkal, étellel-itallal is díszítették. Általában az udvarló legény vezetésével állították a fát, de egyes területeken a legények a rokon lányoknak is állítottak fát. Gyakran a közösségeknek is volt egy közös fája, aminek a kidöntését ünnepély, és táncmulatság kísérte.

Pünkösdi király 

A középkor óta ismert szokás, ekkor ügyességi versenyen (tuskócipelés, karikába dobás) kiválasztották a megfelelő legényt, aki később a többieket vezethette, továbbá a pünkösdi király minden lakodalomba, mulatságra, ünnepségre hivatalos volt, a kocsmákban ingyen ihatott, a fogyasztását a közösség fizette ki később. Ez a tisztség egy hétig, de akár egy évig is tartott. Gyakran ez alkalomból avatták fel a legényeket, akik ezentúl udvarolhattak, kocsmázhattak.

Tavaszköszöntés 

Már kora hajnalban az ablakokba, vagy a ház kerítés-lécei közé tűznek zöld ágakat, virágokat (bodzát, pünkösdi rózsát,jázmint) azért, hogy nehogy belecsapjon a házba avillám. Néhol a lányos házakra tettek ki zöld ágakat.

Pünkösdi királynéjárás
 
Eredetileg 4 nagyobb lány (később több) körbevisz a faluban egy ötödiket. Ő a legkisebb, a legszebb. Énekelnek, és jókívánságokat ismételgetnek. Megálltak az udvarokon, majd a pünkösdi királyné feje fölé kendőt feszítettek ki, vagy letakarták őt fátyollal. Énekeltek, közben körbejárták a királynét, a végén pedig felemelték, s termékenységvarázsló mondókákat mondtak. Az énekek és a mondókák végén ajándékot kaptak. A Dunántúlon jellemző termékenységvarázslással összekötött szokás később adománygyűjtéssel párosult.

Pünkösdölés 

Ekkor pünkösdi király és királyné párost a kíséretével jelenítettek meg, de volt, ahol lakodalmi menetet menyasszonnyal és vőlegénnyel. Ez a szokás hasonló a pünkösdi királynéjáráshoz, de ez elsősorban adománygyűjtésre szolgált. A gyerekek, vagy fiatalok csapata énekelve, táncolva végigjárta a falut, s adományt gyűjtött.

Törökbasázás, borzakirály, rabjárás
 
Nyugat-Magyarország egyes vidékein voltak jellemzőek pünkösdkor. Egy kisfiút szalmával kitömött nadrágba öltöztettek társai, török basát utánozva. Házról házra kísérték, az udvarokon pedig pálcával ütötték, hogy ugráljon. Pénzt és tojást kaptak cserébe.
A pünkösdi rabjárók szintén fiúk, akik a lábuknál összeláncolva mennek a lányokhoz körbe a faluban, azzal a kéréssel, hogy „Segéljék ezeket a szegény katonarabokat.” Persze, ők is ajándékokkal térnek haza.
A borzajárás során körbekísérnek a falun egy fiút, akin bodzából készített köpeny van. Házról házra járnak.

Csíksomlyói búcsú 

Az egyik legfontosabb magyar Mária-kegyhely Csíksomlyóson található. A csíksomlyói búcsú hagyománya a 15 századból maradt fenn az első írásos emlék, amely beszámol a pünkösdi zarándoklatról. A katolikus hívek pünkösdszombatra érkeztek meg a csíksomlyói kegytemplomhoz, majd mise után felvonultak a két Somlyó-hegy közé. A népszokás ma is élő hagyomány, a csíksomlyói búcsú a magyarság egyetemes találkozóhelyévé nőtte ki magát.


Áldott pünkösdi ünnepeket kívánok!

Margit Zoltán

2011. június 3., péntek

Figyelem! Figyelem! Közhírré tétetik: Csókán iskolaigazgató kerestetik!

A csókai "Jovan Popovic" általános iskola felett összegyűlt gomolyfelhők között parányi réseken fény dereng, lesz e esély és erő változtatni az évtizedes lomhaságon? Tudjuk, hogy a remény vész el utoljára, reménykedjünk!

A csókai általános iskola északi szárnya: levert vakolat, rács, betört ablakok-ajtók...megyünk az EU-ba
A hallgatólagos kisközösségek működési elmélete alapján, amely gyakorlattá vált Csókán is: „én téged takarlak,  cserébe te engem fedezel„ addig működik,  amíg a nagy-közösség elé ki nem jut a viszonylag zárt belső rendszer viselt dolga, amely már a törvényesség határát súrolja-meghaladhatja. Csodák csodájára, ez történt Csókán is.
A nem-törődömség eredménye nem a NATO bombázásé,  ebbe  az iskolába járnak gyermekeink!
Kicsit hispán sorozattá váló szégyenfolt kezd méretes kátrányfelhővé és vihart sejtető gomolyfelhővé válni. Sokan arra várnak, hogy a szégyenfoltot az eső "tiszta" vize elmossa, de maradhat utána aktív szennyeződés! A felelőlesek  legyintgetnek és magyarázkodnak, hogy ki, miért fújja a fújni valót, holott másutt is ez a szokás, így viseltetni dolgainkat és nem érthető a feketén-fehér tény. A régi rómaiaktól tudjuk az igazságot szépen fel kell hígítani, az áldozatokból bűnbakot kell létrehozni, jól megfélemlíteni és a végén megfeszíteni az elrettentő „példastatuálás” gyanánt, ezt követően minden mehet a régi jól bevett immáron két évtizedet datáló szokás alapján. Tartok tőle, hogy a példastatuálás egyik formája a tanulmányi eredményen fog elsőként tükröződni. Kicsit elgondolkodtam azon, hogy valakinek a tanára a nemtudás végett egyest ad az kinek a szégyene? A diáké, aki nem tudta elsajátítani az anyagrészt, vagy a tanáré, aki nem tudta, azt kellőképpen érthetően előadni? Csókán a szülőé, mert nem tudja idomítani a gyermekét bamba-bólogató nebulóvá! Azon is elgondolkodtam, hogy egy jegy miből tevődik össze? Az elsajátított anyag újra visszatükrözése, magolás általi visszabiflázás, gyakorlati alkalmazás, vallási-ideológia-faji-politikai különbözőségből, vagy egyszerűen vádlott és ítélő bírája közötti értékelésből?
Az északi-bejárat évek óta ledeszkázva, betörve, gaz nő a járdán, ennek a "háznak" nincs gazdája?
A zűrzavart előidéző események óta kettő iskolaszék ülés lett megtartva. Az első ülés május 18-án a rákövetkező június 2-án. 
A március 16. iskolaszék jegyzőkönyvének elfogadtatásával indult a május 18. ülés. A napirend előtti felszólalásomban átadtam nyílt levelem nyomtatott formáját az iskolaszék elnök asszonyának és az iskola kinevezett igazgatójának. (A politikai hűbérrendszer áldozatai a csókai általános iskola tanulói! http://margitzoltan.blogspot.com/2011/04/politikai-huberrendszer-aldozatai.html és a Tanár rigolyás vagy a gyerek kezelhetetlen? c írást http://margitzoltan.blogspot.com/2011/05/tanar-rigolyas-vagy-gyerek.html) és követeltem az eljárás lefojtatást és az arról való értesítést. A jegyzőkönyv tartalmának vitájában részt-vettem a következő felszólalással: a jegyzőkönyv tartalmazza a kérelmem, amelyben kértem az igazgató kinevezését szolgáló voksolás megismétlését  és az iskolaszék elnök asszonyának menesztését a bírókról szóló törvény 3o. és 31. szakasza alapján. Továbbá, hogy a bírói tanácsot  értesítjük a történtekről és kérjük ki a véleményüket a bírói funkció összeférhetetlenségét az iskolaszék elnöklői funkciójával.(A törvény értelmében a bíró kötelessége kikérni a bírói tanács véleményét). -Az ülésen le lettem szavazva. E jegyzőkönyv elfogadásánál a jegyzőkönyv ellen voksoltam, mert nem tartalmazza értelmezésem szerint a valóságot, pontosítva csak a bírókról szóló törvény  3o. szakasza került be a jegyzőkönyvbe a 31.szakaszt kihagyták, én a 31. szakaszt is nyomtatott formában átadtam és felolvastam. Én nem az iskolaszék egy tagjáról beszéltem, hanem a funkciót betöltő elnöki pozícióról, amely jelen esetben bírói funkció a jegyzőkönyv az iskolaszék egy tagját említi meg.
A május 18. ülésen az egyéb alatt informálva lettünk az iskolában történt eseményről. (Nemzeti alapon történt támadás a csókai általános iskolábanhttp://margitzoltan.blogspot.com/2011/05/nemzeti-alapon-tortent-tamadas-csokai.html) A személyes kérdésem az iskolaigazgatónak szegezve az volt, hogy létezik e szabályzat a gyermekek védelméről az iskolán belül ill. van e csapat, amely a biztonsági problémákkal foglalkozik?, e kérdést az iskolaszék elnök asszonya is megerősítette! A válasz az iskola kinevezett igazgatója részéről a jelenlévő titkár jelenlétében határozott NEM és NINCS volt! Elmondtam még-egyszer mi késztetett a nyílt levél megírására és követelem még-egyszer eljárásba vételét az általam felvázolt ügyekben. A kinevezett iskolaigazgató megígérte az eljárás lefolytatását és az ügy kiértékelését. A május 18. ülés berekesztődött.
Itt kihalt minden, zene se szól, nincs Beethoven nincs Rock and Roll !!!
Május 30-án keltezett 01-1/465 iktatószámú i június 2-án 17:00 órai kezdettel megtartandó iskolaszékre invitáló iromány kettő napirendi pontot tartalmaz. 1. A "Jovan Popovic" általános iskola igazgatói posztjára való pályázat kiírása 2. Egyéb. A május 18. ülés jegyzőkönyvét nem mellékelték, először is formai hibának véltem, egy kis hátsószándékú csúsztatással egy kész tények elé állított taktikával fűszerezve! Megint sumákolás előtt állunk, ejnye-bejnye!
Eljött a várva várt nap, az iskolaszéken az iskolaszék elnöke nem tud megjelenni, elhúzódott tárgyalásra hivatkozva, a helyettese vezeti le az ülést. Egyértelműen napirend előtti felszólalásomban magyarázatot kértem, hogy miért nem kaptuk kézbe a május 18. ülés jegyzőkönyvét, talán nem volt ideje az iskola szakszolgálatának összeállítani, avagy valami nemtetsző kijelentéseket kell megfogalmazni és könnyebb a megoldást kieszközölni, mint-ha az ülés meg sem történt volna, talán valaki valamit takarni akar és idővel törölni? A válasz a titkár részéről, aki az igazgatóval karöltve felel a jogfolytonosságért: "A következő ülésre meglesz!". Vajon mi fog abba a jegyzőkönyvbe bekerülni, ha már ilyen szupertitkos ügyiratot képez? A törvény az mire jó? A munkáról szóló törvény 61. szakasza és 62. szakaszának 2.bekezdésének 12.pontja kinek íródott, talán a Csókán kívülieknek? Magyarázatot kértem az iskolaszék összes anyagát, miért nem kapom meg magyar nyelven a Szerb Köztársaság Alkotmányának 79. szakasza alapján (SzK HK 2006/98) és Csóka Község Statútumának  9. szakaszának értelmében "Csóka község területén egyidejűleg hivatalos használatban van a szerb nyelv cirill és latin írás, valamint a magyar nyelv és írás" (CsK HL 3/04.06.2002., CsK HL 11/09.10.2008.) ? Magyarázatot nem kaptam rá, netalán valaki nem szereti a magyar nyelvet? El kell gondolkodnunk, hogy is van ez? A törvény meghozatott, az MNT ismeretterjesztő füzetecskéket adott ki a Magyar Szó által "Nyelvi jogaink Szerbiában" c. - tessék betartani és számon-kérni még a vajdasági magyar politikumtól is, akik azt szajkózzák, hogy minden rendben van! Vak vezet világtalant?
Kettő beterjesztéssel és napirendi pont bővítéssel álltam elő. Az első  "Különleges protokoll a gyermekek és diákok  védelemről az erőszakkal, bántalmazással és elhanyagoltsággal szemben az oktatási és nevelési intézményekben" létezik e megnevezett protokoll és van e csapat, amely e tevékenységgel foglalkozik, melyet még 2007.10.04.-én az akkori Oktatásügyi miniszter hagyott jóvá az ENSZ Gyermekek jogai konvenciója alapján, amely Szerbiára érvényes ( JSZSZK HL - betét 15/90, JSzK HL - betét Nemzetközi Szerződések 4/96 és 2/97) A konvenció 19,34,35,36,37 és 39 szakaszai és az Alapvető oktatásról szóló törvény (SzK HK 62/03, 64/03, 58/04, 62/04, 79/05 és 101/05 szakaszai) érelmében? A válasz a titkár és a kinevezett igazgató részéről IGEN VAN volt! Május 18. a válasz NEM és NINCS volt! Hoppá, ezért nem kaptunk jegyzőkönyvet? Útközben született, avagy csak a "csúcsvezetés" nem tudott róla? Mi az igazság ill. mikor nem mondtak igazat és miért? Talán valaki megparancsolta nékik? A munkahely biztonságáról létezik e szabályzat?
Mivel a "kezük meg van kötve", időt adtunk nékik a kioldozásig és következő ülésen részletes beszámolóig!
A második beterjesztésem az iskola igazgató pályázat kiírása mellett, pályázatot kell kiírni a tanárok részére is a  szaktantárgyak alapján amelyeket nem szakemberek adnak elő, hanem középiskolával, osztálytanítói oklevéllel stb. rendelkezők. A kinevezett igazgató nő halasztást kért a következő ülésig, hogy megnézze van e lehetősége e tevékenység lebonyolítására. Így a két beterjesztésem eltolódott a következő iskolaszék ülésre. Az "adósság" növekszik, mert ugyebár a nyílt levelem is megválaszolásra várat és a szerencsétlenül járt agyrázkódást szenvedett iskoláslány ügye is várat magára.
Nagy nehezen elértünk az első napirendi pontig,  az iskola igazgatói posztjára való pályázat kiírásáig. Az iskolaszék egyhangúan meghozta határozatát és záros időn belül a pályázat meg fog jelenni a "Magyar Szó" és a "Poslovi" hasábjain a törvénnyel összhangban.
Egyéb alatt újra megerősítettük kérelmeink betartását és a következő ülésen való részletes beszámolókat!
A majd-nem elfelejtettem címszó alatt rákérdeztem, hogy menesztve lett e valaki az iskolából? A kinevezett igazgató válaszában, azt mondta nem viszont egy tanárnak megszűnt az időszakos szerződése, mert a német tanárnő visszajött a szülési szabadságáról. Utána jártam ki az illető tanár, e tanárnak menedzseri oklevele van, de 1998-ban és 2002-ben a német nyelvismeretből rendezett köztársasági versenyen első helyezést ért el. Kettőezres évben a német nyelvismeretből rendezett olimpián előkelő hatodik helyezést mondhat magáénak. Rendelkezik C1 szintű EURO felsőfokú nyelvvizsgával...ilyen ember Csókára nem kell, bűne van neki, talán nincs megfelelő pártkönyve!
A mindennapi kenyerünk
Az iskolaszéket megelőző vasárnap fiamnak volt az elsőáldozása és az általam vezetett egyesületben volt az ünnepi ebéd, külföldi vendégek jelenlétében, a rendőrség is megjelent, ahogyan itt már bevett szokás, az érdekelte őket, hogy részt veszünk a "paraszt" felvonulásban Nándorfehérváron, előző nap nem jutott eszükbe? A rendőr parancsot teljesített, illedelmes volt, meg is kínáltam itallal - étellel, az üdítőt elfogadta. A parancsot adó, háttérben lapítóra lennék kíváncsi, mikor merészkedik ki a fénybe és mikor veszi a bátorságot, hogy a szemünkbe nézzen? Elgondolkodtam, hogy a "Jovan Popovic" általános iskolában is ilyen gyorsan reagáltak volna az én történetemnek is vége lett volna!
Vettem az adást elvtársaim! Lesz még szőlő, lesz még lágy kenyér, de miért, azt a kezet ütik, amely a kenyeret az asztalra teszi, örök talány marad!

Ne feledjük a vezérszólamot: 

Figyelem! Figyelem! Közhírré tétetik: Csókán iskolaigazgató kerestetik!

Így élünk mi boldogan a "felfújt" kis - Csókában!

Margit Zoltán

2011. május 26., csütörtök

Nemzeti alapon történt támadás a csókai általános iskolában?


Agyrázkódás és lelki trauma az iskolában


Súlyosan bántalmaztak egy hatodikos kislányt a csókai általános iskolában 
– A rendőrség és a tanfelügyelő is vizsgálódik

A súlyos lelki és testi traumán átélt kislány édesanyja, Szemerédi Laura így foglalta össze a történteket:

– Május 17-én a hatodikos lányom osztályfőnöke telefonált, hogy sürgősen menjek be az iskolába, valami történt a lányommal. Amikor beértem az iskolába, a lányom nagyon rossz állapotban volt, el volt fehéredve, reszketett. A pedagógus jelenlétében elmesélték, hogy a nagyszünetben berángatták a lányomat a VI. a osztályba, és betuszkolták a szekrénybe. Több fiú is fogdosta a szekrényben, akkor sem hagyták békén, amikor kiengedték. Amikor a lányom megpróbált kimenekülni az osztályból, felbuktatták, megragadták a lábánál és a hóna alatt, felemelték, majd a földre dobták. Nagyon beverte a fejét.
Amíg a földön feküdt, több fiú taposta a hosszú haját, amitől a haja egy része kiszakadt. Eközben a többi fiú megpróbálta lehúzni a nadrágját és a blúzát. Csak akkor engedték el a lányomat, amikor egy másik kislány szólt az osztályfőnöknek. Elmentem a rendőrségre, hiszen mégsem hagyhattam szó nélkül, hogy súlyosan bántalmazták a gyerekemet az iskolában, ahova azzal a tudattal indítom útjára minden nap, hogy ott biztonságban van, a tanárok felügyelete mellet nem eshet bántódása. A rendőrségről az orvoshoz mentünk, majd végül a kórházban kötöttünk ki. Három napig bent tartották a Zentai Kórházban, mivel agyrázkódást állapítottak meg nála, és súlyos lelki trauma érte. Egy hétig nem ment iskolába, nagyon megviselték a történtek, nehezen tudja mindezt feldolgozni. Ilyen súlyos incidenst nem lehet elbagatellizálni, mondván, hogy a csintalan diákokat majd megrovóban részesíti az iskola. Mint kiderült, összesen hét szerb diák, hatodikosok és nyolcadikosok vettek részt a támadásban. Megdöbbentő a szülők hozzáállása, a hét támadó diák szülei közül mindössze egy keresett meg és sajnálatát fejezte ki a lányomat ért bántalmazás miatt, és mint mondta, hasonló helyzetben ő is úgy járt volna el, ahogyan én tettem. A többi szülő nem akarja érteni, mi itt a probléma. Két diák kidobás előtti megrovót kap. Az igazgatónő nem volt aznap az iskolában, másnap azzal hívott fel, hogy rosszak a gyerekek nem is tudnak mit kezdeni velük, és nem is nevezné incidensnek a dolgot. De hol voltak a tanárok? Hiszen még akkor is bántalmazták a lányomat, amikor már becsöngettek. Sőt, megfenyegették, hogy hazafelé is ellátják a baját, ha valakinek panaszkodik. Az iskola tudtommal nem jelentette az ügyet a rendőrségnek, amely kezdeményezésemre vizsgálatot folytat, a hét végére várható a vizsgálat befejezése. A lányom és én úgy gondoljuk, hogy nem nemzeti alapon történt a támadás, viszont minden szempontból ki kell vizsgálni az ügyet – mondta az elkeseredett anyuka.



Az esettel kapcsolatban vizsgálódott a községi tanfelügyelő, 
Jasztrebinác János is, aki elmondta, a tanfelügyelő lehetőségei igen behatároltak.

– Az eset 17-én történt, amint értesültem róla, felhívtam az igazgatónőt, hogy rendkívüli tanfelügyeletre az iskolába látogatok. Az iskolában az igazgatónő nem tudott választ adni sem arra a kérdésre, mikor történt az eset, sem arra, hogy kik voltak az ügyeletesek. Az ügyeletes tanároktól jelentést sem kért, holott a saját iskolájában egyedül az igazgató jogosult vizsgálódni. Nem tett semmit a hatáskörébe tartozó intézkedések közül. Kénytelen voltam félbeszakítani a rendkívüli tanfelügyeletet. A rákövetkező napon, május 19-én kaptam meg az ügyeletesek nyilatkozatát, amelynek értelmében az incidens a becsengetés és a tanároknak szóló csengetés között zajlott le. Három tanterem van az épületnek abban a sarkában. Hogyan lehetséges az, hogy a három osztályba a három tanár közül egyik sem ért be időben? Az előttünk álló hét végén ismét ellátogatok az általános iskolába, és amennyiben az intézmény vezetősége továbbra is csak a sötétben tapogatózik, és nem indítják meg a mulasztást elkövető dolgozók ellen a törvényes eljárást, akkor személyesen fogom megindítani az eljárást az intézmény ellen. A probléma gyökerei nagyon mélyre nyúlnak, ha csak egy év távlatából nézzük a dolgokat, akkor is látszik, az iskolát már a második megbízott igazgatója vezeti. Ahol a politikai játékok az úr, ott a tanfelügyelő csak papírtigris – mondta a csókai általános iskolában uralkodó állapotokat összegezve Jasztrebinác János.

Gergely József -Tiszavidék- Magyar Szó

Időben szóltam a bajok mélységéről, felhívtam a közvélemény figyelmét, mindhiába, a bennfentesek füle botjukat sem mozgatták meg! Egy teljes hónapig levelezgettem a Magyar Szó csúcsával, hogy írásomat közölje le, a mái napig nem tette meg csak utalt a cikkében a "terjedelmes" levelemre!    Az eset nem történt volna meg, ha mindenki a dolgát végezi. Csóka szellemi fertővé és erkölcstelen góccá vált és már a gyermekeinket is mételyezik a fúriák! Mi lesz a következő lépés a szerencsétlen áldozatul esett kislányból bűnbakot fognak csinálni? Minden előjel arra mutat, hogy igen is nemzeti alapon történt brutális leszámolásról van szó, így nevelik a gyermekeiket a módos csókai államajkú szülők, sajnos nem véletlen, amit lát a gyermek a családban, olyan képet visz magával az iskolába! Mit lát a gyermek? A módos szüleinek csicskásai a csókai magyarok, akik egy pet-flakon sörért kulturált szeméthordást vállalnak és amit lehet megtenni a Jupiternek azt megteheti Jupiter gyermeke is! Az "érdekvédő", csak saját anyagi helyzetével foglalkozó kis-csókai magyar politikum struccként a homokba dugja a fejét a koalíciós szerződés értelmében. 2004-ben az általam vezetett önkormányzat bukása egy aktatáskába és egy mobiltelefonba került, nagy érték ugye? Ma a gyermekeinket mennyiért adtátok el? Egy pet-flakon sörért? SZÉGYEN ÉS GYALÁZAT!
A demokráciában az igazgató önként lemondott volna a pozíciójáról, de mi nem demokráciában élünk hanem pártokráciában és a húsos fazék védelme felülírja a gyermekeink és jövőnk érdekét is, így majd a nagy demokrácia szólamú pártocska kis-magyar koalíciós partnerével kitalál valamit a káder védelem érdekében, de ne feledjétek ti demokraták..., hogy példát statuáltatok a temerini fiúkon, ideje, hogy saját magatokon is példát statuáljatok, bizonyítva, hogy Szerbiában él a jogállam intézménye!

Mélységesen elítélem a történteket, a kislánnyal és családjával együtt-érzek. Imádkozom, hogy a bűnösök elnyerjék méltó büntetésüket!

Margit Zoltán



Margit Zoltán írta a Facebook-on kerkedett konstruktív vita alapján:

A rendszerrel van elsőként gond, mert ugyebár úgy kezdődött, hogy a gyermekkel tudatosították a jogait, ami nem baj, mert alapvető emberi jogok szférájába tartozik. A tanárok is értesültek kötelességeikről. Az utolsó iskolaszék ülésen közvetlen az incidens után egy nappal, kiderült, hogy létezik "etikai" kódex mely a tanár, diák öltözködéséről szól viszont tartalmát nem ismerik (miniszoknya, rohaalól kívirítófehérnemű...) Kérdésemre, hogy van e szabályzat amely a gyermekek biztonságát szavatolja az igazgatói válasz NEM volt, mert állítólag a törvény nem követeli. Amennyiben katasztrófa történne, amint látom katasztrófális lenne a kimenetele. Továb mentem, kérdeztem ki volt az ügyeletes tanár a válasz NEM TUDOM volt! Itt csak a fötelyő kell és semmi más! Milyen igazgató az aki nem tudja hol vannak az alkalmazottai? A sértett gyermek édesanyjának igaza van, amikor azt mondja, hogy a gyermeket átadta az iskolának és úgyanúgy kell visszakapnia! Az iskola nem menhely és nem idomárok felügyelik a menhely lakóit! Jogász emberrel kozultálva megtudtam, hogy az iskola hatalmas kártéritést fog fizetni a történtek alapján. A BTK alapján a 14 év alatti kiskorúak mentesítve lesznek a törvény szigorától, megússzák egy ejnye-bejnyével! Ebben az esetben is alapgond merül fel, az iskola alkalmazottai elhagyták a munkahelyüket, amely súlyos fegyelmi vétség és ezt nem lehet félremagyarázni, hogy a tanár ilyen meg a diák meg olyan!!! Az oktatási rendszer csődjét a munkanélküliek milliós tábora bízonyítja, nem kapnak versenyképes tudást a munkaerő piacon! Minden mérhető ez esetben is, de félremagyarázások tömkellegébe ütközünk. A tánár "produktuma" a versenyképes tudással rendelkező diák, nos ezt nem tudja az oktatási rendszer biztosítani! A nyugati típusú oktatási rendszert meg sem merem említeni, ahol is a diák a tudását csak az iskolában szerzi meg és a szülőnek nem kell görnyedni a nebulót tanítva délután és más munkáját végezve! Itt mi folyik? A tanár beosztja a szülő idejét, annak a szülőnek idejét akinek a képzetsége nem kötődik az oktatáshoz, ez szomorú! Itt nem tudja mit kell csinálnia a jobbkéznek és mit kell csinálnia a balnak, de egyet tudnak a biztos állami fizetést felvenni a hó végén ezt tudják, azt a kezet meg, amely a kenyeret az asztalra teszi jól lenézni, hogy sült paraszt! Mindenkinek joga van viszont a kötelesség alól szökik mindenki, mint az ördög a szentvíz elől!!!

Végezetül bevárjuk a rendőrségi hivatalos jelentést, amely útmutatót fog nyujtani az iskolaszéknek is. A választások előtt nemzetieskedő politikum meg így is - úgy is félrefogja magyarázni ill. tagadni fogja mi is történt valójában!

Népszerű bejegyzések

Follow on Bloglovin